Waarmee kunnen wij u helpen?

Alles over onderhoud, verzekering & pechhulp voor jouw fiets van de zaak

Gegarandeerd goed onderhoud

Kwaliteitsonderhoud

Een goed onderhouden fiets staat garant voor een aangename fietservaring. Uw fietsenwinkel houdt uw fiets in topconditie zonder dat u daar aparte rekeningen voor krijgt, dankzij de B2Bike servicepas. In principe gebruikt u het opgeladen onderhoudstegoed bij uw vaste fietsenwinkel: deze is degene die de juiste onderdelen en gereedschappen in huis heeft om uw merk te servicen, en kent u en uw fiets het beste.

Waar kan ik terecht?

Locaties

Het is mogelijk om de servicepas te gebruiken bij elk van de B2Bike fietsenwinkels; zo kan u steeds beroep doen op een vakman, ook wanneer u met uw fiets onderweg bent en daar ter plekke service nodig heeft. Bent u een Servicepas verloren? Neem dan contact op met B2Bike via [email protected]

Saldo op de kaart

Saldo

Een eventueel resterend tegoed op het einde van de contractuele periode blijft besteedbaar, en dat tot een maximum van 5 jaar na het initiële activeren van de Servicepas in kwestie. Indien het onderhoudstegoed opgebruikt werd voordat de looptijd van het leasecontract is verstreken, dan zullen alle eventuele bijkomende onderhoudskosten door u rechtstreeks te worden betaald aan de fietsenwinkel.

Check hier het saldo op jouw servicepas (barcode 19-cijfers)

Verzekering en Pechhulp

Schade & Diefstal

Het tegoed op de servicepas is niet bedoeld voor het uitvoeren van herstellingen van schade door foutief gebruik, nalatigheid, verwaarlozing, aanrijding, ongevallen en valpartijen, vandalisme, fabricagefouten of enige andere oorzaak, die niet als normale slijtage te beschouwen is. Dit betekent niet noodzakelijk dat de schade door de fietsgebruiker moet gedragen worden. Fabricagefouten worden onder garantie geregeld, de verzekering zal tussenkomen in de schade door ongeval en vandalisme.


Schade en Verzekering:
Bij schade kan de werkwijze per leasemaatschappij verschillen. De fietsenwinkel maakt eerst een bestek op van de schade, waarna de verzekeraar en de leasemaatschappij worden ingelicht. Soms kan verzekering en/of leasepartner een schadeverslag van de omstandigheden en/of foto's opvragen. Wanneer de verzekeraar het schadedossier goedkeurt wordt er een herstelfactuur opgemaakt. Bij tussenkomst van een verzekering via een rechtstreekse leasing bij B2Bike kan je rekenen op een vervangfiets, zo ben je steeds gerust onderweg.

Diefstal:
Bij een diefstal is snel reageren de boodschap. Er moet zo spoedig mogelijk aangifte van de diefstal worden gedaan bij de politiediensten met daarin de vermelding van de omstandigheden en de framenummer van de fiets. Met het verslag, de PV (en/of andere vereisten), zal de verzekering/leasemaatschappij een beslissing nemen of er een nieuwe bestelling geplaatst mag worden. Bij tussenkomst van de verzekering via een rechtstreekse leasing bij B2Bike heb je in tussentijd recht op een vervangfiets. Belangrijk is dat je de fiets bij het achterlaten steeds op slot zet en stevig vastlegd aan een vast punt.

Pechhulp

Kijk bij het nemen van de lease vooraf goed na of pechhulp in het pakket zit en weet vervolgens bij welke pechdienst je aangesloten bent. Dit kan de B2Bike pechbijstand zijn, ofwel VAB, of ALD Assistance (Touring). Twijfel je? Kijk op de fiets zelf of je een sticker vindt met het juiste contactnummer of neem contact met ons op via +32 (0)3 295 92 58 (tijdens de kantooruren).

Zit je bij B2Bike pechbijstand via een rechtsteekse leasing bij B2Bike?
Fantastich, dit is het Noodnummer: +32 (0)3 253 61 72 (24u/24u en 7/7).


Andere Noodnummers zijn:

  • Voor ALD contacteer je het nummer +32 (0)2 706 41 41
  • Alphabet Assistance: Noodnummer +32 (0)78 15 05 35
  • Arval Assistance Europe: Noodnummer +32 (0)2 245 73 72
  • J&T: Noodnummer: 0800 99 610 (BE) of +32 (0)3 544 29 03 (NL/LUX)


Heb je geen pechbijstand maar wil je toch gebruik maken van deze dienst, dien je zelf in te staan voor de kosten.